|
|
Sociale media voor bibliotheken |
De inzet van sociale media in de bibliotheekpraktijk wordt uiteengezet door
Ad Aerts. De grote verandering in deze communicatievorm is de overgang van
monoloog naar dialoog. Immers elke gebruiker is bij de sociale media zowel
ontvanger als zender. Sociale media bieden mogelijkheden tot verschillende
wijzen van verwerken, opslaan en presenteren van informatie. Zo ontstaan netwerken van gebruikers en worden sociale media als communicatieplatform
benut voor groepen gebruikers. Aerts schetst de rol die sociale media voor bibliotheken kunnen spelen - of ook omgekeerd - welke rol bibliotheken in die
communicatie en netwerkstructuur op zich kunnen nemen. Gaat het om een
verbetering van externe profilering of interne vakcommunicatie; is de bibliotheekorganisatie bereid medewerkers zichtbaar te laten zijn op sociale netwerken
en hen daarvoor toe te rusten? Dat zijn enkele vragen die aan de orde komen, naast een praktisch overzicht van verschillende sociale media, korte
toelichting voor het beste gebruik en aanbevelingen voor de praktijk. |
|
|
U bent niet ingelogd - U kunt het volledige artikel downloaden als u een abonnement heeft op de IWA-base.
- Gebruik het inlogscherm in de linker kolom om in te loggen.
- Heeft u nog geen abonnement, klik hier om te abonneren.
- Wilt u een proefabonnement aanvragen klik hier voor meer informatie.
|
|